2022/01/29. Бямба гараг Дугаар: #2172

СЭТГЭЛИЙН ДАРХЛАА

Ковидын үеийн стресс, сэтгэлзүйн асуудлыг даван туулах аргууд

— Ч. Баяржаргал   2021 оны 12 сарын 27

Коронавирусийн халдварт өвчний үед сэтгэл түгших, амархан цочих, тодорхойгүй эргэлзээ төрөх, дотор муухайрч гэдэс өвдөх, толгой эргэх, зүрх дэлсэх, бухимдах, уурлах, эрч хүчгүй, өөртөө итгэлгүй болох зэрэг сэтгэлзүйн сөрөг шинж тэмдгүүд илэрч болно. 

Ковидын үеийн стрессийг даван туулах аргууд:

  • Баталгаатай эх сурвалжаас мэдээлэл авах

Худал мэдээлэл сонссоноор стресс бухимдал нэмэгдэж, зөв бодитой дүгнэлт хийхэд саад болно. 

  • Хэцүү байвал мэргэжлийн сэтгэлзүйч, сэтгэл засалч эмчээс зөвлөгөө авах 

Сэтгэл түгших, айх, айдас мэдрэх нь хүн бүрт тохиолддог ердийн үзэгдэл юм. Ковидын халдвараас айх, түгших мэдрэмж нь түр зуурийх учир аль болох эерэг, тайван байж даван туулахыг хичээгээрэй. 

  • Зохицуулахад хэцүү мэдрэмжүүдээ хүлээн зөвшөөрөх 

Хэрэв та халдвар өвчний стресс, бухимдлыг даван туулахад хэцүү байвал гэр бүл, найз нөхөд, хамт ажиллагсадтайгаа утас, и-мэйл, мессежээр холбоо барьж, ярилцан, бодол сэтгэлээ хуваалцаарай. Шаардлагатай тохиолдолд Сэтгэцийн эрүүл мэндийн үндэсний төвийн энгийн ярианы тарифт 1800-2000 утаснаас сэтгэлзүйн зөвлөгөө авах боломжтой. 

  • Хөгжилдөх арга замыг хайж олох 

Сэтгэл санаагаа сэргээхийн тулд цагийг зугаатай өнгөрүүлэх арга замыг хайгаарай. Цэцэг арчлах, хөгжим тоглож сурах, зураг зурах, дуртай зүйлээ унших, хөнгөн дасгал хөдөлгөөн хийх гэх мэт. 

  • Хангалттай унтах

Дархлаа сэргээхэд хангалттай сайн нойр авах нь маш чухал. Тиймээс өдөрт багадаа 7 цаг тогтмол унтаж дадаарай. Унтахын өмнө халуун бүлээн шүршүүрт орох, гар утас дэлгэцнээс хол байх, кофе болон кафейны агууламжтай хоол хүнснээс татгалзах, чимээгүй, харанхуй орчныг бүрдүүлэх, өрөөний хэм, чийгшил тогтвортой байх, согтууруулах ундаа тамхи хэрэглэхгүй байх нь гүн бат нойрсоход тустай. 

Эх сурвалж: НЭМҮТ



Хуваалцах



Тод тусгал

Холбоотой

Ковидын үеийн нойргүйдлийг дараах дэглэмээр шийдэх боломжтой

Ковид-19 халдварын үед нойронд ямар өөрчлөлт орж байна вэ? Нойргүйдлийг хэрхэн даван туулах талаар СЭМҮТ-ийн сэтгэл засалч, их эмч Л.Жавхлан зөвлөгөөг өлгөө.Цар тахлын үеийн нойргүйдэл нь энгийн үеийн нойргүйдэлтэй харьцуулахад илүү төвөгтэй байдаг. Дэлгэрэнгүй

— Ч.Баяржаргал   өчигдөр

СЭМҮТ-ийн эмч Ж.Гантулга: Дараах 9 шинж тэмдгээс 4-5 нь таны хүүхдэд илэрч байвал цахим донтолттой болсон гэж үзнэ

Ковид-19 цар тахалтай холбоотойгоор хүүхдүүд ихэнх цагаа гэртээ өнгөрүүлэх, цахимаар хичээллэх зэрэг дэлгэцийн хэрэглээ нэмэгдэж буй. Тиймээс цахим тоглоом, дэлгэцийн хамааралтай болохоос урьдчилан сэргийлэх шаардлагатай юм. Дэлгэрэнгүй

— Ч.Баяржаргал   2022 оны 01 сарын 26

Санал болгох

Бяцхан ихрийн нэг гурван сартай С.Түмэнцэнд охинд амьдрал бэлэглэе

Сэр-од, Бүрэнсэмбэрүү нар нь 2021 оны 10 сарын 25-ны өдөр ихэр охидоо ЭХЭМҮТ-д өлгийдөн авчээ. Харамсалтай нь ихэрийн нэг болох охин С.Түмэнцэнд нь 2 сартайдаа тархины дээд хоёр ховдолд 3.2 см усжилт үүссэн, яаралтай хагалгаанд орох заалттай... Дэлгэрэнгүй

— Ч.Баяржаргал   9 цагийн өмнө

Ковидоор өвчилсөн үед зүрх судасны хүндрэлийг эрт илрүүлэхийн тулд зүрхний цахилгаан бичлэг хийх шаардлагатай

Ковид-19 халдварын үед зүрх судасны өвчтэй болон хүндээр өвчилсөн хүмүүсийн анхаарах зүйлсийн талаар АШУҮИС-ийн Монгол-Японы эмнэлгийн Зүрх судасны эмч, магистрант Ж.Өлзийбуян дараах зөвлөгөөг өглөө. Дэлгэрэнгүй

— Ч.Баяржаргал   10 цагийн өмнө